Kurumsal Amaç, Hedefler ve Eylem Planı
06 Şubat 2025

                     

KURUMSAL AMAÇLAR

KURUMSAL HEDEFLER

KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERE YÖNELİKEYLEM PLANI


AMAÇ 1

 

Sağlık hizmetlerinde Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak


* Hastanemizde hasta güvenliğini tehdit eden unsurları tespit ederek gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.


*Hasta güvenliği kültürünün oluşturulması, tüm sağlık personelinin bu sorumluluğa sahip olması


* Sağlıkta kalite standartlarını eksiksiz bir şekilde tüm birimlere uygulayarak etkinlik , etkililik, verimlilik, hasta güvenliği ve sağlıklı çalışma yaşamını baz alan kalite uyumunu yakalamak

*Uluslararası Hasta Güvenliği Hedeflerinin uygulanması
*Klinik dokümantasyonun iyileştirilmesi
*Etkin iletişimin iyileştirilmesi
*İlaç güvenliğinin güçlendirilmesi
*Hasta eğitim sürecinin geliştirilmesi
* Hasta yatış ve taburluk süreçlerinin iyileştirilmesi

* Enfeksiyonların önlenmesi için gerekli koşulların sağlanması ve prosedürlerin işlevselliği

* Düşmelerin önlenmesi için gerekli koruyucu önlemlerin alınması(koridor tutunma barları)

*Tüm kurumsal işlemlerin tanı ,tedavi, bakım süreçlerinin , destek hizmetlerin sağlıkta kalite standartları doğrultusunda eksiksiz yürütülmesini sağlamak

AMAÇ 2


Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek


* Hastalarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi

*Hasta ve yakınlarının internet web adresi üzerinden ve hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak.


*Hasta memnuniyet anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak

AMAÇ 3


Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek


*Çalışanlarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi


*Çalışan güvenliğinin daha etkin sağlanabilmesi


*Çalışan Hakları Biriminin Etkin çalışmalarının sürdürülmesi

*Personellerin sertifikasyon durumlarına, yeteneklerine ve isteklerine uygun alanlarda çalıştırılmalarının sağlanması
*Personel Dinlenme Odalarının konfor(buzdolabı, televizyon, çekyat, WC-duş, giyinme dolabı vs) arttırılmasına yönelik düzenlemeler yapmak.
*Sosyal alanların (kafeterya, kreş, mescit vb) oluşturulmasının sağlanması
*25 yılını doldurmuş ve emekli olan personellere teşekkür belgesinin verilmesi.
*Kurum kültürünü geliştirmek ve benimsenmesini sağlamak için organizasyonlar yapılması(toplu eğlence ve yemek v.s organizasyonları)
*Engelli personelin engeline uygun işlerde çalıştırılması
*Çalışanların internet web adresi üzerinden ve hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak.
*Çalışan memnuniyet anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak


AMAÇ 4


Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak


*Hastanealt yapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunmak.

*Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar SKS’ye uygun olarak yapılmasının sağlanması

*Hastanemiz görsel alanlarının modernize edilmesi
*Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve donanım eksikliklerinin giderilmesi.


AMAÇ 5


Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak


*Hizmet içi eğitimler, sertifikalandırma, yeteneklere göre uygun bölümde çalıştırılma

*Personelin görev tanımına ve niteliklerine (sertifika, mezuniyet, deneyim) uygun yerlerde hizmet vermesinin sağlanması.
Çalışanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması.
*Personelin iletişim ve yönetsel yetkinliklerinin artırılmasına yönelik eğitimlerin düzenlenmesi.
*Personellerin sertifikasyonproğramlarına katılımlarını sağlanması ve özendirilmesi


AMAÇ 6


Çevre sağlığını önemseyerek atıklarını azaltan ,çevreye duyarlı bir hastane olmak


*Atıkların kaynağında ayrıştırılması için düzenli eğitimler, atıklar için uygun ve yeterli biriktirme alanları oluşturmak.


*Oluşan atıkları mevzuat çerçevesinde bertarafını sağlanmasına devam etmek.

*Geri dönüşümü sağlanabilecek atıkların değerlendirilmesi. Tıbbi atık miktarının takibinin sağlanmaya devam edilmesi ve azaltılması için çalışmaların yapılması.

*Mevzuat çerçevesinde atıkların bertarafının sağlanmasına devam edilmesi.

*Hastanemizde çalışan tüm personelin tıbbi atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olmasının sağlanması.

*Sıfır Atık Projesi kapsamında ofislerdeki çöp kutularının azaltılarak geri dönüşüm atıklarının maksimum düzeyde ayrıştırılması ve israfın önlenmesi için personellere eğitimlerin verilmesi.


AMAÇ 7


Sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir hastane olmak

*Verdiğimiz hizmeti zamanında sistemli, planlı, en az hata ile yürütmek

*Kalite Yönetim Sistemleri standartlarından taviz vermeden sürekli iyileştirmeyi sağlamak

*Hasta mahremiyetine önem veren ve sağlayan bir hastane olmak

*Sağlık hizmetinin kalite/ verimliliğini artırmak ve sürdürülebilirliğini sağlamak.



*Klinik göstergeler,


*Faaliyet göstergeleri,


*Hasta memnuniyet anketleri,


Çalışan memnuniyet anketleri,


* GöstergeYönetimi sürekliliği sağlanarak,
belirlenen hedef değerlere ulaşmasını sağlamak.

AMAÇ 8


Hastanemizin hizmet kapasitesini artırmak

*İlçemizin ihtiyaçları doğrultusunda ihtiyaç duyulan branşların artırılmasını sağlamak

*Uzman doktor sayısını artırmak

*İlçemizde ihtiyacı olan uzmanlık dalları ile ilgili yeni birimler açmak

*Hastanemizde hizmet kapasitesini artırmaya yönelik ihtiyaç duyulan cihazları temin etmek.

AMAÇ 9


Sorumlulukları yerine getirirken yasalar ve etik ilkeler doğrultusunda uygun hizmet vermek

*Kurumsal Mevzuat ve yönetmeliklere uygun hareket etmek


*Hastanemizde yapılan tüm işlemlerde ilgili mevzuat, yönerge ve yönetmeliklere uygun hareket edilmesinin devamlılığının sağlanması.