KURUMSAL AMAÇLAR | KURUMSAL HEDEFLER | KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERE YÖNELİKEYLEM PLANI |
AMAÇ 1 Sağlık hizmetlerinde Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak |
* Hastanemizde hasta güvenliğini tehdit eden unsurları tespit ederek gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak. *Hasta güvenliği kültürünün oluşturulması, tüm sağlık personelinin bu sorumluluğa sahip olması
* Sağlıkta kalite standartlarını eksiksiz bir şekilde tüm birimlere uygulayarak etkinlik , etkililik, verimlilik, hasta güvenliği ve sağlıklı çalışma yaşamını baz alan kalite uyumunu yakalamak | *Uluslararası Hasta Güvenliği Hedeflerinin uygulanması *Klinik dokümantasyonun iyileştirilmesi *Etkin iletişimin iyileştirilmesi *İlaç güvenliğinin güçlendirilmesi *Hasta eğitim sürecinin geliştirilmesi * Hasta yatış ve taburluk süreçlerinin iyileştirilmesi * Enfeksiyonların önlenmesi için gerekli koşulların sağlanması ve prosedürlerin işlevselliği * Düşmelerin önlenmesi için gerekli koruyucu önlemlerin alınması(koridor tutunma barları) *Tüm kurumsal işlemlerin tanı ,tedavi, bakım süreçlerinin , destek hizmetlerin sağlıkta kalite standartları doğrultusunda eksiksiz yürütülmesini sağlamak |
AMAÇ 2 Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek
| * Hastalarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi
| *Hasta ve yakınlarının internet web adresi üzerinden ve hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak. *Hasta memnuniyet anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak
|
AMAÇ 3
Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek
|
*Çalışanlarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi
*Çalışan güvenliğinin daha etkin sağlanabilmesi
*Çalışan Hakları Biriminin Etkin çalışmalarının sürdürülmesi | *Personellerin sertifikasyon durumlarına, yeteneklerine ve isteklerine uygun alanlarda çalıştırılmalarının sağlanması
*Personel Dinlenme Odalarının konfor(buzdolabı, televizyon, çekyat, WC-duş, giyinme dolabı vs) arttırılmasına yönelik düzenlemeler yapmak.
*Sosyal alanların (kafeterya, kreş, mescit vb) oluşturulmasının sağlanması
*25 yılını doldurmuş ve emekli olan personellere teşekkür belgesinin verilmesi.
*Kurum kültürünü geliştirmek ve benimsenmesini sağlamak için organizasyonlar yapılması(toplu eğlence ve yemek v.s organizasyonları)
*Engelli personelin engeline uygun işlerde çalıştırılması
*Çalışanların internet web adresi üzerinden ve hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak.
*Çalışan memnuniyet anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak
|
AMAÇ 4 Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak
| *Hastanealt yapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunmak.
| *Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar SKS’ye uygun olarak yapılmasının sağlanması *Hastanemiz görsel alanlarının modernize edilmesi *Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve donanım eksikliklerinin giderilmesi.
|
AMAÇ 5
Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak
|
*Hizmet içi eğitimler, sertifikalandırma, yeteneklere göre uygun bölümde çalıştırılma
| *Personelin görev tanımına ve niteliklerine (sertifika, mezuniyet, deneyim) uygun yerlerde hizmet vermesinin sağlanması.
Çalışanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması.
*Personelin iletişim ve yönetsel yetkinliklerinin artırılmasına yönelik eğitimlerin düzenlenmesi.
*Personellerin sertifikasyonproğramlarına katılımlarını sağlanması ve özendirilmesi
|
AMAÇ 6 Çevre sağlığını önemseyerek atıklarını azaltan ,çevreye duyarlı bir hastane olmak
| *Atıkların kaynağında ayrıştırılması için düzenli eğitimler, atıklar için uygun ve yeterli biriktirme alanları oluşturmak.
*Oluşan atıkları mevzuat çerçevesinde bertarafını sağlanmasına devam etmek. | *Geri dönüşümü sağlanabilecek atıkların değerlendirilmesi. Tıbbi atık miktarının takibinin sağlanmaya devam edilmesi ve azaltılması için çalışmaların yapılması. *Mevzuat çerçevesinde atıkların bertarafının sağlanmasına devam edilmesi. *Hastanemizde çalışan tüm personelin tıbbi atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olmasının sağlanması. *Sıfır Atık Projesi kapsamında ofislerdeki çöp kutularının azaltılarak geri dönüşüm atıklarının maksimum düzeyde ayrıştırılması ve israfın önlenmesi için personellere eğitimlerin verilmesi.
|
AMAÇ 7
Sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir hastane olmak
| *Verdiğimiz hizmeti zamanında sistemli, planlı, en az hata ile yürütmek *Kalite Yönetim Sistemleri standartlarından taviz vermeden sürekli iyileştirmeyi sağlamak *Hasta mahremiyetine önem veren ve sağlayan bir hastane olmak *Sağlık hizmetinin kalite/ verimliliğini artırmak ve sürdürülebilirliğini sağlamak.
| *Klinik göstergeler,
*Faaliyet göstergeleri,
*Hasta memnuniyet anketleri,
Çalışan memnuniyet anketleri,
* GöstergeYönetimi sürekliliği sağlanarak,
belirlenen hedef değerlere ulaşmasını sağlamak.
|
AMAÇ 8
Hastanemizin hizmet kapasitesini artırmak | *İlçemizin ihtiyaçları doğrultusunda ihtiyaç duyulan branşların artırılmasını sağlamak | *Uzman doktor sayısını artırmak *İlçemizde ihtiyacı olan uzmanlık dalları ile ilgili yeni birimler açmak *Hastanemizde hizmet kapasitesini artırmaya yönelik ihtiyaç duyulan cihazları temin etmek. |
AMAÇ 9
Sorumlulukları yerine getirirken yasalar ve etik ilkeler doğrultusunda uygun hizmet vermek | *Kurumsal Mevzuat ve yönetmeliklere uygun hareket etmek |
*Hastanemizde yapılan tüm işlemlerde ilgili mevzuat, yönerge ve yönetmeliklere uygun hareket edilmesinin devamlılığının sağlanması. |